Winkelwagen
Subtotaal
0.00
Promotie -
€- 0.00
Bijdrage servicekosten
2.95
Totaal
2.95
Ga naar winkelwagen
Verder winkelen
Menu

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met de klantenservice.

 

FAQ - Bestellen

Bestellen, hoe werkt dat?

Bestellen op de webshop is eenvoudig. Ga naar het artikel van je keuze. Kies de juiste maat en kleur. Klik vervolgens op de knop 'naar kassa'. Het gewenste artikel is in de winkelwagen geplaatst en je kunt verder gaan winkelen. Wanneer je klaar bent met winkelen, kun je de bestelling afronden door te klikken op de 'winkelwagen', rechts bovenin het scherm. In de winkelwagen kunnen eventueel nog wijzigingen in de bestelling gedaan worden. Is de bestelling naar wens? Klik dan op de knop 'naar de kassa' en volg de stappen in het bestelproces.

Stap voor stap hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Bekijk hier de handleiding.

Is er een minimumbedrag vereist om een bestelling te plaatsen?

Voor het bestellen op de webshop is geen minimum aankoopbedrag nodig. Voor het verzenden van bestellingen vragen wij een kleine bijdrage in de verzendkosten van €2,95. Afhalen in de winkel is te allen tijden gratis.

Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Wanneer de bestelling is afgerond, ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging. Op de orderbevestiging staan de door jou bestelde artikelen vermeld.

Waarom moet ik mijn telefoonnummer invoeren?

Mocht er iets met je bestelling zijn, dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact op. Het liefst telefonisch om op die manier snel tot een oplossing te komen.

Ik heb geen mailbevestiging ontvangen, hoe kan dit?

Nadat je de bestelling geplaatst hebt, ontvang je binnen korte tijd (maximaal 15 minuten) een bevestiging via de mail. Mocht deze mail niet in je "Postvak In" staan, dan is het mogelijk dat jouw e-mailprogramma het bericht heeft aangezien voor "Ongewenste e-mail".

Wanneer de mail ook daar niet in staat, kun je de gegevens controleren via jouw account. 

Kan ik een artikel aan mijn bestelling toevoegen als deze al is afgerond?

Wanneer een bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk een extra artikel toe te voegen. In dat geval zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.

Kan ik ook vanuit het buitenland online bestellen?

Ja, vanuit Duitsland en België is het mogelijk een bestelling te plaatsen. 

Mijn maat is online niet meer verkrijgbaar, hebben jullie deze nog wel in de winkel?

Wij hebben één voorraad voor de winkel en webshop. Indien het artikel in de webshop dus niet meer voorradig is, hebben wij deze helaas ook niet in de winkel. 

Waar vind ik meer informatie over een artikel zoals de afmetingen, wasvoorschriften en hoe een artikel valt?

In de productomschrijving proberen wij zoveel mogelijk informatie te vermelden over een product. Mocht je toch nog vragen hebben of advies willen, neem dan contact op met de klantenservice via [email protected] of via 0513 468 050

Kan ik een mail ontvangen als het door mij gewenste artikel weer op voorraad is?

Op dit moment is het (nog) niet mogelijk om een reminder in stellen voor je maat. Mocht het artikel weer op voorraad komen, wordt de voorraad op de webshop direct aangevuld. Houd onze website dus in de gaten.  

Ik wil graag kledingadvies. Kunnen jullie mij daarbij helpen?

Wij staan voor je klaar om je advies te geven. Neem contact op met de klantenservice via [email protected] of via 0513 468 050.

Ik ben geen member. Kan ik dan alsnog bestellen?

Ja dat is mogelijk. In het bestelproces kun je aangeven dat je als gast wilt bestellen. Indien je als gast afrekent, laat je eenmalig je gegevens achter en kom je niet als member in ons systeem te staan.

Ik heb tot nu toe alleen aankopen gedaan in de winkel. Hoe kan ik online bestellen met mijn eigen account?

Als je nog niet eerder in onze webshop hebt besteld, kun je via de 'wachtwoord vergeten' functie een wachtwoord aanvragen.

Ik wil bestellen als gast, maar krijg een melding dat mijn e-mailadres al bekend is. Hoe kan dit?

Dit kan het geval zijn als je al over een account beschikt. Je kunt via de 'wachtwoord vergeten' functie een nieuw wachtwoord aanvragen. 

FAQ - Betalen

Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen?

De bestelling kan op verschillende manieren betaald worden, namelijk via iDEAL, met de Nederlandse creditcards VISA en Mastercard, met Apple Pay, met PayPal of met Billink(achteraf betalen). Lees hier meer over de betaalmethoden >

Hoelang duurt het voordat de betaling wordt afgeschreven?

Een betaling via iDEAL wordt meteen afgeschreven. Een betaling met de creditcard wordt op een vaste datum van je rekening afgeschreven.

Wat is het IBAN-nummer?

IBAN is een Europees rekeningnummer, dat wordt gebruikt om betalingen binnen Europa uit te voeren. IBAN staat voor International Bank Account Number. Met dit unieke nummer worden de rekeninghouder, de bank en het vestigingsland herkend.

Waar kan ik mijn IBAN-nummer vinden?

Het IBAN van Nederlandse rekeningen kun je vinden via:
.  www.ibanbicservice.nl
.  telefoonnummer 0900-4226 242 of 0900-IBAN BIC (lokaal tarief)
.  de "OveropIBAN"-app voor uw smartphone (iPhone, Android, Windows mobile en Blackberry)
.  of sms rekeningnummer naar 4226 (IBAN)

Het IBAN-nummer staat ook op het bankafschrift van de bank.

Ik heb een modecheque ontvangen, kan ik deze ook in de webshop gebruiken?

De huidige modecheques bevatten een kortingscode welke verzilverd kan worden in de winkelwagen. Klik op de zin "Ik heb een actiecode", vul de code in en klik op "Toevoegen". Het bedrag in de winkelwagen wordt aangepast en je kunt het aankoopproces voortzetten.

Heb je een modecheque zonder kortingscode? Deze modecadeaubonnen kunnen niet direct met de bestelling op de webshop verrekend worden. We kunnen het bedrag wel terugstorten op je rekening. Plaats in dat geval de bestelling en betaal het volledige bedrag. Stuur de modecheque naar ons toe. Zodra wij de modecheque hebben ontvangen, maken wij het bedrag over naar je bankrekening.

Stuur de modecheque met vermelding van het ordernummernaam van de rekeninghouder en het IBAN-nummer naar:

RINSMA MODEPLEIN
t.a.v. Webshop
Antwoordnummer 727
8400 VB Gorredijk

Opsturen kan zonder postzegel.

Wat is het rekeningnummer van RINSMA MODEPLEIN?

Iets terugstorten op onze rekening? Het rekeningnummer is NL22RABO0322905966

Wordt een VVV bon geaccepteerd?

Ja, in de winkel kun je betalen met een VVV bon.

Mijn betaling is mislukt. Hoe kan ik alsnog betalen?

Indien de betaling is mislukt, ontvang je gelijk een mail van ons met een betalingslink. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen. Een andere manier om de bestelling af te ronden,  is door in te loggen op je account. Je klikt vervolgens op 'Mijn Account' en gaat naar het overzicht van de bestellingen. Hier kun je vervolgens op de onafgemaakte bestelling klikken en deze alsnog afronden.

Ik wil mijn bestelling afrekenen met Billink, maar dit lukt niet?

Dit kan twee oorzaken hebben:

- Om een bestelling te plaatsen met Billink is het noodzakelijk om een telefoonnummer in te vullen in je account/tijdens het bestelproces. 

- Je hebt het maximale orderbedrag bereikt. Indien je namelijk voor de eerste keer met Billink betaalt, kun je maximaal voor € 250,- bestellen.  

FAQ - Verzenden

Moet ik verzendkosten betalen?

Voor het verzenden van bestellingen binnen Nederland rekenen wij een verzendbijdrage van €2,95. Dit bedrag wordt bij bij het eventueel retourneren van je bestelling niet terugbetaald. Het retourneren van je bestelling is daardoor gratis.

Voor België & Duitsland reken wij een bijdrage van €4,95. 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Levering door DHL
Wanneer je op werkdagen voor 20:00 uur een bestelling plaatst, verzenden we jouw bestelling dezelfde dag nog. Als je kiest voor thuisbezorging met DHL, zal je bestelling (in de meeste gevallen) de volgende dag afgeleverd worden. Bestellingen die op vrijdag ná 20.00 uur worden geplaatst en bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden dinsdag bezorgd! Zondag en maandag zijn namelijk geen bezorgdagen.

Ophalen in de winkel
Wanneer je ervoor gekozen hebt de bestelling op te halen in de winkel, dan ligt deze de volgende werkdag klaar bij de klantenservice. Via de mail houden wij je op de hoogte van de status van de bestelling. 

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?

De bestelling kan opgehaald worden in de winkel bij de klantenservicebalie. Wij vragen je de orderbevestiging en identiteitsbewijs mee te nemen, zodat wij de bestelling kunnen controleren. Zonder ordernummer en identiteitsbewijs kunnen wij de bestelling niet meegeven. De bestelling blijft 14 dagen beschikbaar. Wanneer de bestelling niet binnen 14 dagen wordt opgehaald, zal deze retour gaan en wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je kunt het artikel desgewenst meteen even passen in de winkel en één van de stylistes vragen om een creatief advies.

Kan ik een afwijkend afleveradres kiezen?

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt jouw bestelling wel laten bezorgen bij een DHL ServicePoint.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?

Wanneer je een verkeerde bestelling, onjuist artikel of beschadigd artikel ontvangt, neem dan direct contact op 0513 468 050. Wij zullen er voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

FAQ - Ruilen

Ruilen, hoe werkt dat?

Een artikel kan binnen 14 dagen voor een andere maat worden omgeruild. Om het artikel z.s.m. te kunnen ruilen, is het verstandig om het artikel opnieuw te bestellen in de gewenste maat. Stuur het andere artikel retour met een vermelding van omruiling op het retourformulier.

FAQ - Retourneren

Retourneren, hoe werkt dat?

Je kunt de bestelling tot 14 dagen na aankoop gratis retourneren via de post. Je kunt jouw bestelling opsturen naar:

RINSMA MODEPLEIN
t.a.v. Webshop
Antwoordnummer 727
8400 VB Gorredijk


Verpak de bestelling, wanneer mogelijk, in hetzelfde doosje en voeg het ingevulde retourformulier erbij. Lever vervolgens het pakketje in bij het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar de bevestiging goed. Deze bevestiging is jouw bewijs van retourzending. Zodra wij de retourzending hebben verwerkt ontvang je een retourbevestiging via de e-mail. Het aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 2 dagen teruggestort op je rekening. 

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Je kunt te allen tijden gratis retourneren, hier zijn geen (nieuwe) kosten aan verbonden. De verzendbijdrage van €2,95 die je bij het plaatsen van je bestelling hebt betaald, wordt bij het retourneren van je bestelling alleen niet teruggestort.

FAQ - Account

Hoe maak ik een account aan?

Klik voor het aanmaken van een account op "Inloggen" rechtsboven in. Vul de gegevens in en volg vervolgens de stappen die worden aangegeven.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Ga naar "Inloggen" en dan naar "Wachtwoord vergeten" en vraag een nieuw wachtwoord aan. Het nieuwe wachtwoord wordt naar je e-mailadres gestuurd.

Spaar ik ook punten met een aankoop op de webshop?

Ja voor elke €50,- die in de winkel of online wordt besteed aan dameskleding, registreren wij automatisch één spaarpunt (op afgeprijsde artikelen worden geen punten gespaard). Bij 10 spaarpunten wordt een modecheque van €20,- uitgekeerd, deze cheques worden maandelijks verzonden. De punten worden gespaard op basis van jouw postcode en huisnummer. Ben je onlangs verhuisd en stond je al in het systeem? Dan kunt je dit doorgeven via [email protected] of 0513 468 050. 

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Je kunt hier je adres wijzigen. Dit doe je door in te loggen en vervolgens kun je je gegevens aanpassen.

Ik wil geen e-mails meer ontvangen. Hoe kan ik dit doorgeven?

Je kunt je e-mailvoorkeuren wijzigen door in te loggen in je account. Dit kan via: https://www.rinsmamodeplein.nl/account. Via ‘Account aanpassen’ kun je vervolgens je voorkeuren wijzigen.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ontvang geen mail?

Het kan zijn dat de e-mail in je spambox terecht is gekomen. Staat ook daar geen mail in? Neem dan contact op met de Klantenservice kan via [email protected] of via 0513 468 050.