Verantwoord ondernemen
Ook in onze bedrijfsvoering proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met het duurzaamheidsaspect. We zijn continu bezig om onze bedrijfsprocessen te optimaliseren en in samenwerking met verschillende partijen zorgen we voor een verantwoorde en duurzame winkelomgeving.
Eten & drinken
- In het Grand Fashion Café wordt veel gebruik gemaakt van streekproducten;
- Creativiteit van de kok: van eten dat overblijft, worden op de koopavond overheerlijke maaltijden gemaakt voor de medewerkers;
- We serveren Peeze koffie & thee: eerlijk, klimaatpositief en afvalvrij.
Drukwerk
- Er wordt zo weinig mogelijk geprint;
- Het verpakkingsmateriaal is gemaakt van gerecycled karton;
- De pakbon van bestellingen wordt digitaal verstuurd;
- Offline uitingen worden verpakt en verstuurd in suikerrietfolie.
- Magazines worden uitsluitend verstuurd naar gasten die wij niet per e-mail kunnen bereiken;
- Onze draagtassen hebben het FCZ keurmerk en zijn in verschillende formaten verkrijgbaar zodat er niet onnodig papier verspild wordt.
Verlichting
- We maken uitsluitend gebruik van LED-verlichting;
- De verlichting brandt alleen tijdens openingsuren;
- In onze magazijnen maken we gebruik van bewegingsensoren;
Afvalverwerking
Afvalverwerking
Het afval wordt zorgvuldig gesorteerd. Zo wordt het papier en karton gescheiden van plastic. Een afvalverwerkingspartner uit de regio haalt het op en voert het af. Zo worden oude batterijen, lampen en inktcartridges verzameld en naar een partij gebracht die de verdere afhandeling zorgvuldig regelt.
Transport
- DHL zorgt dat jouw webshoppakketje bij jou terecht komt. Ze zetten hoog in op verduurzaming van transport. DHL’s missie is om in 2050 uitsluitend groen te vervoeren, oftewel zonder uitstoot. Om daar te komen wordt er op hoog tempo geïnnoveerd. Zo wordt meer dan de helft van de expreszendingen in veel Nederlandse steden inmiddels per fiets afgeleverd. Ook maakt DHL steeds meer gebruik van elektrische bestelauto's en vrachtwagens. Vóór 2025 zorgt DHL dat 70 procent van hun vervoer schoon is.
Daarnaast investeert DHL veel in ophaalpunten, servicepoints en lockers; alles om ervoor te zorgen dat een vrachtwagen minder moet stoppen en pakketjes maar één keer vervoerd worden om bij jou terecht te komen. De vele bezorgopties die DHL biedt, dragen hier ook aan bij: als jij namelijk zelf een moment kan kiezen waarvan je zeker weet dat je thuis bent, is dat het meest efficiënt.
- Doelstelling: In 2025 zullen al onze bedrijfsauto's volledig elektrisch zijn.